051-38846027 021-44767960
09120248112 09367988112

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا، کدام یک شایسته تر می باشد؟

سیستم های مدیریت محتوای زیادی در دنیا وجود دارد که فقط تعداد محدودی از آن ها مورد پسند کاربران قرار گرفته و در حال استفاده می باشد. مثل سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… طبق آمار و دانلودهایی که توسط کاربران انجام شده از بین تمامی سیستم های مدیریت محتوای مذکور وردپرس و جوملا بیشترین آمار را در خود جای داده است به همین علت تصمیم داریم امروز در مورد این دو سیستم مدیریت محتوا بحث کنیم و به بررسی شباهت ها و تفاوت های هر یک از انها بپردازیم و در واقع انها را با هم قیاس کنیم تا بفهمیم وردپرس یا جوملا ؟ تا تصمیم گیری برای شما کاربران راحت تر باشد.
با ما همراه باشید…….

وردپرس یا جوملا

هر دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا قادر به ساخت سایت هایی حرفه ای و جذاب می باشند که برای تولید محتوا سیستم های قدرتمندی محسوب شده و در هر دوی آن ها گسترش افزونه یا ماژول ها زیاد بوده است به طوری که به راحتی می توان افزونه های این سیستم ها را در گوگل سرچ کرده و به صورت رایگان از آن ها استفاده کرد. هر دو سیستم دارای قالب های متنوعی می باشند که می توان آن ها را شخصیسازی کرد شباهت دیگری که در این دو سیستم وجود دارد امکان نصب آن ها بر روی سرورها می باشد و نیازمند هاست خاصی نیستند. هر دو سیستم کاملا رایگان هستند و دارای تیم متخصصین قدرتمندی برای بخش طراحی، ساخت و پشتیبانی می باشند.

در واقع شباهت این دو سیستم بیشتر از تفاوتشان می باشد. اما شاید سوالی که ذهن شما را به خود مشغول کرده این است که تفاوت انها در چیست؟ در ادامه ی این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا

وردپرس یا جوملا

وردپرس یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوای دنیا می باشد که به صورت متن باز منتشر شده است یعنی هرکسی میتواند آن را توسعه داده و بنا به نیاز خویش استفاده کند. وردپرس، یکی از منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوای جهان است که افراد با حداقل آشنایی با کد، خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین تگ های بسیار پرکاربرد وردپرس، این امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می دهد تا هر نوع سیستم دلخواهی را بر پایه ی وردپرس ایجاد نمایند اما در نهایت هوش طراح خواهد بود که تعیین کننده ی به صرفه بودن این سیستم است.

جوملا چیست؟

وردپرس یا جوملا

وردپرس یا جوملا

جوملا به انگلیسی (Joomla) یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) و سایت ساز می باشد که شما را قادر به ایجاد و ساخت سایت یا برنامه های مختلف و قدرتمند تحت وب می نماید.

از مزایای مهم جوملا می توان به امکان راه اندازی انواع وب سایت از جمله وب سایت شرکتی، فروشگاهی، آگهی، اطلاع رسانی، آموزشی، مذهبی و… نام برد و از این بابت محدودیتی وجود ندارد.

همچنین در جوملا تمامی منوها و امکانات مدیریتی در دسترس بوده و می توانید با یک نگاه، کل سیستم مدیریت جوملا را زیر نظر داشته باشید.

متاسفانه یکی از بزرگترین معایب مهم جوملا، عدم در دسترس بودن ماژول ها و کامپوننت های منتشر شده برای جوملا مخصوصا به صورت رایگان نسبت به وردپرس می باشد که این سیستم مدیریت محتوا را از رقیب مطرح خود یعنی وردپرس عقب انداخته است.

نتیجه وردپرس یا جوملا

وردپرس به شما این امکان را می دهد که قالب ها را در بخش ویرایشگر قالب داخل پنل مدیریتی، ویرایش کنید بعلاوه شما می توانید هر آیتمی از قالب را که بخواهید نیز ویرایش کنید. همچنین می توانید کدهای مورد نظر خود را به قالب اضافه کنید، سی اس اس های شخصی خود را اضافه کنید و هر آنچه که علاقه مند به افزودن آن می باشید در وردپرس نمایش بدهید. اما در جوملا دو گونه قالب موجود است: قالب های ظاهری سایت و قالب های بخش مدیریت کار. جوملا مرجع خاصی برای وجود قالب ها ندارد .اکثر قالب ها به صورت رایگان ارائه می شوند و شما پس از دریافت قالب مورد نظر می توانید آن را در جوملا بارگذاری کنید و سپس آن را تنظیم کنید.

شرکت طراحی قالب وردپرس توس وب با در نظر گرفتن نکات فنی در زمینه طراحی وب سایت آماده مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما در این خصوص می باشد.

با توس وب بروز باشید…

اشتراک کذاری در :
به این مطلب امتیاز دهید :
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
کلمات کلیدی:

سیستم متفاوت دیدگاه برای وردپرس با افزونه Disqus Comment System

ساخت زمینه دلخواه با افزونه Custom Field Template

سوالات متداول

توس وب تضمین میکند مطابق با مفاد قرارداد رسمی که درابتدا, متناسب با نیاز مشتری تنظیم شده عمل نماید (تحویل به موقع – پشتیبانی پس از تحویل – رعایت استاندارد های جهانی)

پشتیبانی دارای محدودیت زمانی نبوده و ما پاسخگوی تمامی مشکلات و خطاهای احتمالی سایت شما هستیم.

طراحی اختصاصی توسط تیم حرفه ای و بدون استفاده از قالب های آماده و با رعایت استانداردهای جهانی وب

تیم توس وب تلاش کرده تا تمامی موارد امنیتی که مربوط به کدنویسی قالب ها بوده را رعایت کند.

بله – پس از طراحی فایل های آموزشی به صورت متنی یا ویدئویی در اختیار شما قرار می گیرد.

خیر، کارکردن با سایت بسیار آسان است، زیرا پنل تنظیمات و مدیریت سایت کاملاً فارسی بوده و آموزش کامل آن در اختیار مشتری قرار می گیرد.

توس وب از بروزترین تکنولوژی های مورد استفاده در وب از قبیل PHP,HTML5,CSS3,Java Script,Bootstrap استفاده می کند.

بله، قالب هایی که توسط توس وب طراحی می شوند منطبق با آخرین استانداردهای جهانی وب ( استاندارد کنسرسیوم جهانی وب = html css
استاندارد ECMA = استاندارد کدهای جاوا اسکریپت ) می باشد.

هزینه طراحی قالب وردپرس، بر اساس امکانات و نیاز های مشتری تعیین می گردد که در بخش تعرفه ها توضیح داده شده است.

پاسخ این سوال را می توان در چند جمله اینگونه بیان کرد :

پشتیبانی حرفه ای – طراحی متناسب با سلیقه و نیازهای مشتری – حجم کم کدنویسی پائین و سرعت لود بالا

با توجه به نوع وبسایت و امکانات آن بین ۲۵ تا ۶۰ روز متغیر می باشد.

چرا به توس وب اعتماد کنیم ؟

توس وب یک سایت رسمی می باشد و همچنین دارای گواهی نامه های معتبر ( نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه و تجارت الکترونیک , نماد ساماندهی از وزارت ارشاد و درگاه پرداخت ایمن بانک ملت ) می باشد

ساماندهی
خانواده توس وب
خوشحالیم که افتخار همراهی شما عزیران را داریم