051-38846027 021-44767960
09120248112 09367988112

قسمت اول سئو وردپرس با افزونه WordPress SEO by Yoast

ما در این آموزش تصمیم گرفتیم که آموزش تنظیم کامل یکی از بهترین پلاگین های سئو وردپرس به نام WordPress SEO by Yoast را برای شما آماده کنیم.

در این آموزش، ابتدا نحوه تنظیم قسمت های مختلفی از این پلاگین را شرح می دهیم و در ادامه به تنظیمات دیگر قسمت ها و جنبه های دیگر سئو وردپرس که شامل بهترین حالات سئو برای دسته بندی و برچسب ها می باشد، می پردازیم.

داشبورد

قبل از هرچیزی باید به پنل مدیریت وردپرس رفته و پلاگینی به اسم WordPress SEO by Yoast را نصب کنید. (به قسمت افزونه ها رفته > افزودن > جستجوی WordPress SEO by Yoast > نصب کردن > فعال کردن). بعد از فعال کردن پلاگین در سمت راست صفحه باید قسمتی به اسم سئو ببینید، مانند تصویر زیر :آموزش سئو در وردپرس، آموزش WordPress SEO by Yoast

در بخش داشبرد چند چک باکس می بینید که در زیر توضیح داده شده است.

ردیابی

با تیک زدن این قسمت اجازه می دهید که این پلاگین به بخش های مختلف سایت شما برای پیدا کردن مشکلات و … دسترسی پیدا کند. این قسمت را در حالت عادی باید علامت بزنید.

امنیت

در صورتی که شما به نویسنده های سایت اطمینان ندارید باید تیک این قسمت را برداشته تا نویسنده نتواند تنظیمات مربوط به سئو نوشته های سایت را تغییر دهد که این تنظیمات شامل تغییر مسیر به یک آدرس دیگر هم می شود.

ابزار وب مستر

این قسمت به شما کمک می کند تا به راحتی ابزارهایی مثل گوگل وب مستر و … را تأیید کنید، برای این کار تنها کافیست تا کدی را که دریافت می کنید را باکس مربوطه قرار داده.

عناوین و متا ها

در این بخش شما می توانید عنوان و متا ها مربوط به هر قسمت را تنظیم کنید، هم چنین می توانید قسمت هیدر سایت را پاک سازی کنید.

اجبار به دوباره نویسی عناوین

معنی این قسمت این هست که این پلاگین برای سئو وردپرس شما نیاز دارد تا عنوان مربوط به قسمت های مختلف که توسط پوسته شما تنظیم شده است را تغییر دهد، بنابرین با علامت زدن این قسمت، این اجازه را می دهیم که عنوان هر قسمت را پاک کرده و از نو توسط این پلاگین تولید کرده. این قسمت را در حالت عادی بایت علامت بزنید.

تنظیمات متا های سایت

ایندکس نکردن زیر صفحات مربوط به آرشیو: علامت زدن این قسمت به شما کمک می کند اهمیت صفحه اصلی ، دسته بندی و دیگر بخش های آرشیو حفظ شود و صفحات جانبی آن ها، ایندکس نشود. توصیه می شود این قسمت را علامت بزنید.

استفاده از متا تگ کلمات کلید: این قسمت متا تگ کلمات کلیدی را اضافه می کند. من ترجیح می دهم تیک این قسمت را بزنم چون بسیاری از موتور های جستجو مانند یاهو و بینگ، به این قسمت اهمیت می دهند و اطلاعات جانبی مربوط به صفحه شما را از آن جمع آوری می کنند.

اضافه کردن متا تگ noodp و noydir: بعضی از موتور های جستجو مثل گوگل ترجیح می دهند از اطلاعات دایرکتوری هایی مثل گوگل و DMOZ برای نمایش توضیحات مربوط به سایت شما استفاده کنند که با علامت زدن این قسمت از این کار جلوگیری خواهید کرد.

پاکسازی : نظریه ای وجود دارد که گوگل head پاکسازی شده را ترجیح می دهد. پیشنهاد من این است که تیک سه بخش اول را در صورتی که از برنامه ای مثل Microsoft Live Editor برای انتشار و ویرایش مطالبتان استفاده نمی کنید، بزنید ولی تیک قسمت “مخفی کردن پیوندهای RSS” را نزنید زیرا پیوند RSS می تواند باعث افزایش مشترکین سایت شود.

آموزش سئو در وردپرس

تنظیمات صفحه خانگی

روی تب “خانه” کلیک کنید تا تمام تنظیمات مربوط به صفحه خانگی وب سایتتان را برایتان بیاورد که در ادامه هر قسمت را توضیح می دهیم.

عنوان

در این قسمت عنوان صفحه خانگی را وارد می کنید که سعی کنید از ۷۰ کارکتر بیشتر نشود.همچنین شما می توانید با کمک تب راهنما اطلاعات خود سایت مانند نام سایت، شعار سایت و … را نمایش دهید.

قالب توضیحات داده

این قسمت توضیحات مربوط به صفحه اول سایت شما هست که در موتور های جستجو جو نشان داده می شود که نباید از ۱۶۰ کارکتر بیشتر شود. قرار دادن کلمات کلیدی سایتتان در این قسمت تأثیر مثبتی در سئو سایت دارد.

قالب کلمات کلیدی

این قسمت را اسپم نکنید و نهایت ۴ یا ۵ کلمه وارد کنید.

متا داده ی نویسند

از طریق این قسمت می توانید پروفایل گوگل پلاس نویسنده را در صفحه اول نمای دهید، تنها کافیست کاربری را که قصد دارید اطلاعات آن به عنوان نویسنده در صفحه اول نمایش داده شود را انتخاب کنید ولی قبلش مطئن بشید که آدرس پروفایل گوگل پلاس خود را در پروفایل کاربری اش وارد کرده است.
همچنین در قسمت دوم آن در صورتی که صفحه ای در گوگل پلاس دارید که به انتشار مطالب وبلاگتان می پردازد، می توانید آن را وارد کنید.

گونه های فرسته

با کلیک بر روی تب گونه های فرسته می توانید تنظیمات مربوط به سئو نوشته ها، برگه ها، و رسانه ها رو انجام دهید.

نوشته ها

در تب راهنما، جزئیات تگ هایی که در اینجا می توان استفاده کرد، توضیح داده شده است. اما من توصیه می کنم که شما تنظیماتتان را مثل عکس زیر انجام دهید. چرا؟ چون بعد از انجام تست های مختلف در پنج سال، فهمیدم این بهترین تنظیمات ممکن است.

Post-SEO14

در مورد بقیه گزینه ها موجود، شما با زدن تیک روبات متا، از راهیابی نوشته هایتان به موتور های جستجو، جلوگیری می کنید. همچنین با زدن تیک تاریخ در پیشنمایش، می توانید تاریخ نوشته رو در نتایج گوگل نشان دهید. این مورد برای سئو سایت، تأثیر مثبتی میگذارد.

برگه

این قسمت را مانند، عکس زیر، تکمیل کنید.

Pages-SEO14

رسانه

اگر شما می خواهید، رسانه هایتان به صورت جدا ایندکس شود، تیک روبات متا را بردارید، در غیر این صورت مانند تصویر زیر، آن را تنظیم کنید.

Media-SEO12

طبقه بندی

از این قسمت می توانید تنظیمات سئو را برای قسمت های مثل دسته بندی و یا برچسب ها انجام دهید.

دسته بندی و برچسب

عمدتاً از دسته بندی برای سازماندهی مطالب و از برچسب برای قرار دادن نام مستعار برای نوشته، استفاده می شود. اکنون ما تمرکز خود را روی تنظیمات آن قرار می دهیم و از این مبحث می گذریم، ولی در جلسات بعدی، توضیحات بیشتری خواهیم داد.
چه کار باید کرد؟

من هیچ کدام از این دو را، ایندکس نمی کنم تا موتورهای جستجو، اهمیت بیشتری به متن اصلی بدهند. برای انجام اینکار مانند شکل زیر تنظیمات را انجام دهید.

Categories-Tags-SEO6

ساختار

همان کار را برای ساختار هم انجام می دهیم.

Formats-SEO4

بایگانی های نویسنده

این بستگی، به خواسته شما دارد که این قسمت را ایندکس کنید یا خیر؟ پیشنهاد من مانند عکس زیر است.

Author-SEO3

بایگانی تاریخ

این قسمت، نباید ایندکس شود زیرا باعث تولید محتوی تکراری می شود.

Date-SEO2

صفحات ویژه

برای این قسمت تنظیمات زیر را اعمال کنید.

Special-Pages-SEO1

منبع : طراحی سایت توس وب

اشتراک کذاری در :
به این مطلب امتیاز دهید :
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

گذاشتن ادامه مطلب در وردپرس-ایجاد ادامه مطلب از ادیتور وردپرس

افزایش سرعت سایت W3 Total Cache

سوالات متداول

توس وب تضمین میکند مطابق با مفاد قرارداد رسمی که درابتدا, متناسب با نیاز مشتری تنظیم شده عمل نماید (تحویل به موقع – پشتیبانی پس از تحویل – رعایت استاندارد های جهانی)

پشتیبانی دارای محدودیت زمانی نبوده و ما پاسخگوی تمامی مشکلات و خطاهای احتمالی سایت شما هستیم.

طراحی اختصاصی توسط تیم حرفه ای و بدون استفاده از قالب های آماده و با رعایت استانداردهای جهانی وب

تیم توس وب تلاش کرده تا تمامی موارد امنیتی که مربوط به کدنویسی قالب ها بوده را رعایت کند.

بله – پس از طراحی فایل های آموزشی به صورت متنی یا ویدئویی در اختیار شما قرار می گیرد.

خیر، کارکردن با سایت بسیار آسان است، زیرا پنل تنظیمات و مدیریت سایت کاملاً فارسی بوده و آموزش کامل آن در اختیار مشتری قرار می گیرد.

توس وب از بروزترین تکنولوژی های مورد استفاده در وب از قبیل PHP,HTML5,CSS3,Java Script,Bootstrap استفاده می کند.

بله، قالب هایی که توسط توس وب طراحی می شوند منطبق با آخرین استانداردهای جهانی وب ( استاندارد کنسرسیوم جهانی وب = html css
استاندارد ECMA = استاندارد کدهای جاوا اسکریپت ) می باشد.

هزینه طراحی قالب وردپرس، بر اساس امکانات و نیاز های مشتری تعیین می گردد که در بخش تعرفه ها توضیح داده شده است.

پاسخ این سوال را می توان در چند جمله اینگونه بیان کرد :

پشتیبانی حرفه ای – طراحی متناسب با سلیقه و نیازهای مشتری – حجم کم کدنویسی پائین و سرعت لود بالا

با توجه به نوع وبسایت و امکانات آن بین ۲۵ تا ۶۰ روز متغیر می باشد.

چرا به توس وب اعتماد کنیم ؟

توس وب یک سایت رسمی می باشد و همچنین دارای گواهی نامه های معتبر ( نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه و تجارت الکترونیک , نماد ساماندهی از وزارت ارشاد و درگاه پرداخت ایمن بانک ملت ) می باشد

ساماندهی
خانواده توس وب
خوشحالیم که افتخار همراهی شما عزیران را داریم